آیت الله فقیهی: ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می کنند


آیت الله فقیهی: ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می کنند

آیت الله فقیهی:
ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می کنند
عضو جامعه مدرسین با بیان ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می کنند، گفت: حکومت های ظالم برای رسیدن به اهداف خود سعی می کنند مردم را به شهوت‌رانی مشغول کنند تا دیگر به دنبال مسائل سیاسی نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه ۴۹ سوره بقره پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه به بنی اسرائیل می آموزد که برای بهره مندی از خوشی های دنیوی باید به دوران پر از ظلم فرعونیان توجه کنند تا لذت آزادی را چشیده و شکر آن را به جا آورند.

وی افزود: انسان برای این که بتواند از زندگی خود لذت بیشتری ببرد در عرصه مادیات باید یا به افراد پایین دست خود توجه کند و یا گذشته خود و دورانی که در سختی زندگی می کرد را به یاد آورد تا قدر نعمت ها و رفاه کنونی خود را بیشتر بداند.

وی با بیان این که نجات از سلطه ظالمان یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی است، ابراز کرد: گاهی برخی می گویند این انقلاب چه فایده ای دارد، باید در پاسخ گفت که یکی از فواید این انقلاب مقدس رهایی از سلطه ستمگران و استعمارگران بوده است.

آیت الله فقیهی اضافه کرد: قبل از انقلاب، رییس این مملکت دست به سینه در مقابل آمریکا می ایستاد، اما مشاهده می کنیم که پس از انقلاب اسلامی با اقتدار در برابر آمریکا ایستاده اند و صراحتاً می گویند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»؛ امروزه باید همه ما قدر آزادی خود را بدانیم و برای آن ارزش قائل شویم.

وی در ادامه با بیان این که سلطه گران و ظالمان به تنهایی نمی توانند کار به جایی ببرند، ابراز داشت: ظالمان زمانی می توانند ظلم کنند که گروه یا گروه هایی گرد آن ها جمع شده و آن ها را در این کار چه به صورت مادی و چه به صورت معنوی یاری کنند.

آیت الله فقیهی با بیان این که فلسفه حفظ حکومت های ظلمانی، سرگرم کردن مردم به مسائل رفاهی و خوش گذرانی است، افزود: حکومت های ظالم برای این که به آسانی بتوانند حکومت کنند مردم را به شهوت رانی و فساد مشغول می کنند تا دیگر به دنبال مسائل سیاسی نباشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این روش سبب می شود تا جوانانی که باید علیه ظلم قیام کنند مشغول شهوت‌رانی شده و اعتراضی به ظلم های پیرامون خود نداشته باشند.

وی با تأکید بر این که حکومت های فاسد غربی برای رسیدن به اهدافشان فحشا و منکرات را تبلیغ می کنند، مطرح کرد: آن ها این کار را انجام می دهند تا جوانان را از ارزش های انقلابی، جهاد و مقابله با حکومت های ظالم بازدارند.

آیت الله فقیهی عنوان کرد: متأسفانه این مسأله یعنی مشغول کردن جوانان به انحرافات اخلاقی گاهی در جامعه ما نیز دیده می شود که باید آن را از طریق ازدواج به موقع جوانان مدیریت و کنترل کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *