آیت الله فقیهی: زائران پیاده‌روی اربعین به دنبال وحدت اسلامی باشند


آیت الله فقیهی: زائران پیاده‌روی اربعین به دنبال وحدت اسلامی باشند

🔴 آیت الله فقیهی: زائران پیاده‌روی اربعین به دنبال وحدت اسلامی باشند

🔹آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین را حرکتی جهانی توصیف کرد و اظهار داشت: پیاده‌روی روز اربعین، به‌دوراز ملیت و مذهب خاصی بوده و ظرفیت بالایی برای صلح و ثبات منطقه ایجاد خواهد کرد لذا با احترام به ادیان مختلف این حرکت عظیم می‌تواند به وحدت جهان اسلام و مسلمانان و مردم کل جهان تبدیل شود.

🔹وی با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری این حرکت عظیم را مختص دین و مذهب خاصی ندانست و تصریح کرد: تمام جوامع و ادیان مختلف در این تجمع بزرگ تشیع مشارکت دارند و این حرکت مختص به گروه خاصی نبوده و هیچ گروهی نیز حق مصادره آن را به نفع خویش ندارد.

🔹این استاد حوزه و دانشگاه توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) را در راهپیمایی اربعین امری ضروری دانست و افزود: یکی از اهداف بلند اباعبدالله(ع) ایثارگری و فداکاری ایشان درراه دین خدا و تحقق آرمان‌های اسلام است که می‌توان با پیروی از ایشان این ویژگی‌ها را در وجود خود نهادینه ساخت.

🔹عضو جامعه مدرسین بی‌توجهی به اهداف امام حسین (ع) را عاملی برای فسادهای گاه‌وبیگاه در گوشه و کنار قلمداد کرد و گفت: با یادآوری مصائبی که خاندان نبوت در کربلا متحمل شدند و عمل به اهداف آقا و سرمشق گیری از ایشان درحرکت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌توان در اصلاح مملکتی کوشید.

🔹وی با اشاره به اتفاقات اخیر و حرکت‌های مرموزانه و اختلاف افکن میان شیعه‌ و سنی‌ در کشور عراق خاطرنشان کرد: رفتار صحیح شرکت‌کنندگان در این حرکت عظیم می‌تواند نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه گران داشته و همگی باید به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشند.
☑️خبرگزاری تسنیم
https://b2n.ir/17342
@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *