آیت الله فقیهی : تبعیت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب است/ نباید به اروپایی‌ها اعتماد کرد


آیت الله فقیهی : تبعیت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب است/ نباید به اروپایی‌ها اعتماد کرد

⭕️تبعیت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب است/ نباید به اروپایی‌ها اعتماد کرد

????به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله محسن فقیهی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به خروج دولت آمریکا از برجام، گفت: مسئولان نباید در برابر رفتارها و اقدامات خصمانه دشمن بدعهد و فریبکار، منفعلانه برخورد کنند.

????وی در ادامه تصریح کرد: بدیهی است نتیجه سکوت و انفعال مسئولان دولتی در قبال اقدامات این‌چنینی و خاصه اقدام اخیر آمریکایی‌ها معنایش این است که هم‌چنان مردم و نهادهای انقلابی بایستی هزینه اعتماد به آمریکا از سوی برخی مسئولان را بپردازند. مگر رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر به مسئولان هشدار نداده‌اند هر فرد و جریانی که به آمریکا اعتماد کرد، خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی خواهد خورد؛ پس چرا برخی مسئولان در این زمینه کوتاهی می‌کنند؟!

اروپایی‌ها متحد و هم‌پیمان دشمن ملت ایران هستند

????استاد حوزه علمیه قم، عقلایی نبودن اعتماد به دشمن و اتکا به بیگانه را مهم‌ترین درس تاریخی از سرنوشت برجام برشمرد و اظهار داشت: اگر امروز متوجه شدیم که اعتماد به آمریکا خلاف عقل است، پس نباید به اروپایی‌ها هم اعتماد کرد، چرا‌که اگر آمریکا دشمن ماست، اروپایی‌ها هم متحد و هم‌پیمان دشمن ملت ایران هستند و این‌که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیرشان فرمودند: «اگر می‌خواهید با اروپایی‌ها صحبت کنید از آن‌ها تضمین بگیرید و من همان‌طور که به آمریکا اعتماد ندارم به این سه کشور اروپایی نیز بی‌اعتمادم»، کلام ایشان نشانگر این واقعیت است که آن‌ها هرگز تضمین نمی‌دهند. بنابراین باید مراقب باشیم و در این شرایط حساس، اگر با یکدیگر همدل، یک‌دست، متحد و در حرف و عمل تحت زعامت مقام معظم رهبری باشیم، پیروزیم.

????هرگونه تخلف از امر ولی فقیه موجب سلب مشروعیت می شود

????آیت‌الله فقیهی با تأکید بر این‌که تا ولی‌فقیه نباشد، قوای سه‌گانه مشروعیت ندارند و نمی‌توانند به فعالیت بپردازند، خاطرنشان کرد: همه مسئولان بدانند مشروعیت کل نظام به ولایت‌فقیه است و سه قوه وقتی مشروعیت دارند که مورد تأیید رهبری باشند، بنابراین اطاعت از ولایت‌فقیه بر مسئولان کشور بدون تردید واجب شرعی و قانونی است و هرگونه تخلف موجب سلب مشروعیت خواهد بود.

????استاد حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر ضرورت تبیین گفتمان انقلابی و تقویت روحیه استکبارستیزی در بین نسل جوان، تصریح کرد: باور قلبی به آموزه‌های خط امام خمینی(ره) و پایبندی عملی به اصول و مبانی این راه و تبعیت از رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نصایح مراجع عظام تقلید و در یک کلام انقلابی‌گری، تنها راه عقلایی برای صیانت از استقلال و پیشرفت کشور است. هر جا از دستورات رهبر معظم انقلاب سرپیچی کردیم و یا جلو‌تر از ایشان حرکت کردیم، ضربه خوردیم و هر جا نیز پیروزی و موفقیتی حاصل شده در پرتو اطاعت از ولایت‌فقیه بوده است.

????آینده روشنی در انتظار ملت‌های مسلمان جهان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که همه کسانی که به کشور و انقلاب و نظام علاقه‌مند هستند باید در برابر آمریکا مستکبران محکم باشند، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بحمدالله به جایگاهی رسیده است که از این نوع تهدید‌های دشمنان تأثیر‌پذیر نیست؛ و این یاوه‌گویی‌ها و این اقدامات غیرعقلایی، نمی‌تواند آسیبی به جایگاه، عزت و اقتدار کشور برساند و ملت ایران هر روز امیدوارتر از گذشته با اتحاد و انسجام به‌سوی اهداف بزرگ‌تر پیش می‌رود و آینده روشنی در انتظار ملت‌های مسلمان جهان است.

خط امام (ره) امروز خط آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و بیعت با ایشان است

وی در ادامه به جایگاه علمی، فقهی و مرجعیت رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان مجتهد مسلم، فقیه جامع‌الشرایط و واجب‌الاتباع و آگاه به تمام رموز سیاست و حکومت هستند و خط امام راحل(ره) را با شفافیت، صلابت، هوشیاری تمام و با تدبیر خاص، دنبال کرده‌اند و به معنای حقیقی کلمه، خط امام(ره) امروز خط آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و بیعت با مقام معظم رهبری، در حقیقت بیعت با رهبر کبیر انقلاب است.

آیت‌الله فقیهی گفت: امام خامنه‌ای عالم مجاهد، متفکر، فقیه اسلام‌شناس و زمان‌شناس، سیاستمدار هوشمند و مجاهد خستگی‌ناپذیر هستند که در مقاطع حساس، قدرتمندانه در برابر دشمنی‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند و بارها فرموده‌اند که آمریکا نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد. لذا ما باید قدر این نعمت عظمی را بدانیم و بر آحاد ملت به‌ویژه مسئولان، تبعیت، تجلیل و تکریم از این شخصیت عظیم‌الشأن واجب است.

???? مذاکره در باره توان موشکی حرف گزافی است

استاد حوزه علمیه قم به بهانه‌ها و دخالت‌های بیگانگان درباره توان موشکی ایران اشاره و ضمن تقدیر از اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این‌که برخی کشورهای اروپایی گفت‌و‌گو درباره برنامه موشکی ایران را در تکمیل توافق هسته‌ای عنوان می‌کنند، حرف گزافی است چون موشک تنها سلاح بازدارنده ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور است. لذا ایران تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت در موضوع توان موشکی را نخواهد داد و توان موشکی ایران به هیچ کشوری ارتباط ندارد، لذا مسئولان بدانند که نادیده گرفتن قدرت دفاعی و نظامی به بهانه مصلحت و گفتمان با سایر کشورهای جهان، گناهی نابخشودنی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *