آیت‌الله فقیهی: مفسدان اقتصادی در ملأ عام مجازات شوند


آیت‌الله فقیهی: مفسدان اقتصادی در ملأ عام مجازات شوند

یت‌الله فقیهی:
مفسدان اقتصادی در ملأ عام مجازات شوند
عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: اگر در جامعه امروزی نیز کسانی که مفاسد اقتصادی و جرم‌های بزرگ مرتکب می‌شوند را در ملأعام مجازات کنند بسیاری از انحرافات اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه ۵۰ سوره بقره پرداخت و گفت: انسان باید همه نعمت‌های الهی و یا خدمات مردم را به یاد داشته باشد و آن‌ها را مورد فراموشی قرار ندهد؛ به‌عبارت‌دیگر انسان‌ها باید بدی‌ها را فراموش کرده و خوبی‌ها را چه از جانب خداوند و چه از جانب مردم در نظر داشته باشد.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که «مردم را مأیوس نکنید» ابراز کرد: این سخن به معنای آن است که مردم باید نسبت به آینده امید داشته باشند و امید هم محصول آن است که ما از وضع کنونی خود راضی باشیم.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به بخشی از آیه مذکور اظهار داشت: خداوند فرعونیان را جلوی انظار بنی‌اسرائیل در رود نیل غرق کرد تا از سرانجام بد طغیان گران درس عبرت بگیرند، بر این اساس یکی از مباحث مهم در اسلام این است که برخی از حدود شرعی را باید در انظار عمومی انجام داد تا مردم از آن درس عبرت بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امروزی نیز کسانی که مفاسد اقتصادی و جرم‌های بزرگ مرتکب می‌شوند را در ملأعام مجازات کنند بسیاری از انحرافات اصلاح خواهد شد؛ البته ناگفته نماند که این کار مخصوص جرایم بزرگ است، نه این‌که با این کار آبروی کسانی که گناهان کوچک مرتکب شده‌اند را ببریم.

وی اضافه کرد: در اسلام دستوراتی وجود دارد که اگر به آن‌ها عمل شود کشور به گلستان تبدیل خواهد شد، اما متأسفانه بنابر دلایل مختلف دیده می‌شود که مشاهده می‌شود که برخی در کشور «نؤمِن ببعضٍ و نکفر ببعض» عمل می‌کنند.

آیت‌الله فقیهی با انتقاد از عملکرد صداوسیما تصریح کرد: برخی فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساخته می‌شود ترویج فساد می‌کند؛ در کشور اسلامی نباید فیلم ها و سریال هایی پخش شود که هنجاری دینی را زیر پا گذاشته و فرهنگ های نادرست را ترویج دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه صداوسیما به مبانی و دستورات اسلامی ابراز داشت: باید دانشگاهی تأسیس شود که جوانان متدین در آن تحصیل کرده و هنرمند شوند تا بتوانند محتواهای اسلامی تولید کنند و فیلم‌هایی بسازند که متناسب با کشور اسلامی باشد.

وی تأکید کرد: صداوسیما نباید مسائلی مانند بدحجابی را فرهنگ تبدیل کند چرا که در این صورت بدیهی است که تبلیغ علما و روحانیون اثرگذار نخواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *