آیت‌الله فقیهی :روشنگری و مبارزات سیاسی دو ویژگی بارز امام رضا (ع) بود


آیت‌الله فقیهی :روشنگری و مبارزات سیاسی دو ویژگی بارز امام رضا (ع) بود

⭕️آیت‌الله فقیهی :روشنگری و مبارزات سیاسی دو ویژگی بارز امام رضا (ع) بود

🔹 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روشنگری و مبارزات سیاسی دو ویژگی بارز امام رضا (ع) بود.
آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: این شخصیت بزرگوار خدمات زیادی به اسلام انجام دادند و الگویی برای جامعه‌ای اسلامی هستند.

🔹وی بابیان این‌که طاغوت نتوانست وجود ایشان را تحمل کند، ابراز داشت: تمامی ائمه مبارزه با طاغوت داشتند برخی از آن‌ها به‌صورت علنی مبارزه می‌کردند و دسته‌ای از ائمه نیز مبارزاتشان سیاسی بود.

🔹آیت‌الله فقیهی تصریح کرد: امام رضا (ع) مبارزه سیاسی داشت و به‌طوری‌که طاغوت زمان برای این‌که وی را در کنترل خودش داشته باشد ناچار شده بود حضرت را به‌عنوان نائب خود برگزیند.

🔹وی ادامه داد: شخصیت حضرت به‌گونه‌ای بود که هیچ اعتنایی به مأمون عباسی نمی‌کردند و به‌صورت علنی با اندیشه‌ها و افکار وی مقابله علنی می‌کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: این روش ائمه بود که ضمن بیان احکام شرع و دستورات الهی همواره مبارزات سیاسی خودش را انجام می‌دادند.

🔹وی افزود: حضرت نقش زیادی در آگاه‌سازی مردم زمان خودش داشت به‌طوری‌که روشنگری که ایشان می‌کرد در جامعه‌ای اسلامی زبانزد بود.
آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حکومت‌های ظلم و جور همواره به دنبال ضربه زدن به نظام‌های دینی و آزادی‌خواه بودند و در عصر حاضر نیز استکبار جهانی و طاغوتیان این مسیر را طی کرده‌اند که باید در این زمینه روشنگری لازم صورت بگیرد.
@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *