آیت‌الله فقیهی: انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آن‌ها به احکام الهی قرار دهد


آیت‌الله فقیهی: انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آن‌ها به احکام الهی قرار دهد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آن‌ها به احکام الهی قرار دهد، اگر انسان مشاهده کند که یک عالم اهل خلاف و دروغ‌گویی است، نباید از آن تبعیت کند زیرا پیروی ازاین‌گونه علما انسان را عاقبت به شر خواهد کرد.

آیت‌الله فقیهی: انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آن‌ها به احکام الهی قرار دهد

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن فقیهی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی برگزار شد،اظهار داشت: علت اینکه خداوند قوم بنی‌اسرائیل را مؤاخذه می‌کند این است که می‌دانستند علما و بزرگان دینی آن‌ها فاسد هستند اما از آن‌ها پیروی می‌کردند.

وی افزود: عالم فاسد در میان امت اسلام اعتبار و آبرو ندارد، امت اسلامی اگر نسبت به فسق و فساد مسئولان، دولتمردان و علمای خود پی ببرند دیگر از آن‌ها تبعیت نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه خداوند همواره شاهد و ناظر اعمال بندگان است،ادامه داد: انسان‌ها باید همواره باید در نظر داشته باشند که خداوند از امور آشکار و پنهان زندگی‌شان آگاه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر انسان نسبت به احکام دینی آگاهی داشته باشد و به آن‌ها عمل نکند مورد عذاب شدید قرار می‌گیرد.

آیت‌الله فقیهی گفت: اگر افراد جامعه از مسئولان، علما و دولتمردان فساد مشاهده و نسبت به خلاف‌هایشان یقین پیدا کردند نباید سکوت کرده و از آن‌ها پیروی کنند، زیرا مقامات مختلف در جامعه اسلامی باید بر پایه ایمان و تقوا بنا شود و اگر مسئولی جانب تقوا و ایمان را رعایت نکرد از عدالت ساقط‌شده و دیگر نباید از آن تبعیت کرد.

وی عنوان کرد: انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آن‌ها به احکام الهی قرار دهد، اگر انسان مشاهده کند که یک عالم اهل خلاف و دروغ‌گویی است، نباید از آن تبعیت کند زیرا پیروی ازاین‌گونه علما انسان را عاقبت به شر خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان باید به پاکی و اخلاص علمای دین خود پی برده و سپس از آن‌ها تبعیت کند، اگر مؤمن این رویه را انجام دهد بدون شک عاقبت‌به‌خیر شده و خداوند او را در رحمت واسعه خودش داخل می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *