آیت‌الله فقیهی: افراد جامعه باید افرادی باسواد باشند تا در برابر شبهات دشمن متزلزل نشوند


آیت‌الله فقیهی: افراد جامعه باید افرادی باسواد باشند تا در برابر شبهات دشمن متزلزل نشوند

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اسلام همواره بر مسئله علم و سوادآموزی تأکید دارد گفت: امروز باید نهضت سوادآموزی در جامعه احیا و اجرا شود افراد جامعه ما باید افرادی آگاه و باسواد باشند تا در برابر شبهات و هجمه‌های دشمن متزلزل نشوند.

آیت‌الله فقیهی: افراد جامعه باید افرادی باسواد باشند تا در برابر شبهات دشمن متزلزل نشوند

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن فقیهی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی برگزار شد اظهار داشت: قوم بنی‌اسرائیل افرادی بودند که همواره می‌پنداشتند احکام الهی را باید مطابق میل خودشان تفسیر کنند.

وی افزود: علمای یهود برای اینکه مردم را گرد خود جمع کرده و برای خود جایگاه ایجاد کنند، تورات را مطابق خواسته‌های مردم تفسیر می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید احکام دینی را از شخصی دریافت کنیم که عالم، عامل، وارسته و آگاه به مسائل و فرعیات فقهی باشد؛ اشکال قوم بنی‌اسرائیل این بود که به علمای فاسد و اهل گناه رجوع کرده و به سخنانشان اعتماد و عمل می‌کردند.

استاد حوزه علمیه گفت: در جامعه دین‌محور آسیب‌هایی همچون بی‌حجابی، رانت‌خواری، فساد و رباخواری وجود دارد و برخی همواره به این‌سو گرایش دارند اما علمای این‌گونه جوامع نباید کار خلاف آن مردم را توجیه کنند.

فقیهی با تأکید بر اینکه اسلام همواره بر مسئله علم و سوادآموزی تأکید دارد،ادامه داد: مسلمانان باید زیرک و باهوش باشند، امروز باید نهضت سوادآموزی در جامعه احیا و اجرا شود، افراد جامعه ما باید افرادی آگاه و باسواد باشند تا در برابر شبهات و هجمه‌های دشمن متزلزل نشوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه باید سرسپرده احکام الهی باشیم نه اینکه دین را مطابق میل خودمان توجیه کنیم، گفت: اسلام نباید طبق امیال نفسانی تفسیر و توجیه شود، امروز نباید عده‌ای برای اینکه مردم را گرد خود جمع آورند احکام الهی را به‌صورت سهل‌انگارانه تفسیر کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه فاسد از مفسدان و علمایی که فساد را تأیید می‌کنند، تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: خواسته‌های غیرشرعی مردم و علمایی که متعهد به دین نیستند جامعه را به فساد می‌کشاند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *