نسل جوان تشنه دریافت معارف ناب دینی است


نسل جوان تشنه دریافت معارف ناب دینی است

????نسل جوان تشنه دریافت معارف ناب دینی است

???? به اعتقاد بنده که با جوانان بسیاری در ارتباط هستم، نسل جوان کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف زلال دینی است که شاهد مثال آن علاقه و اشتیاق فراوان آن ها برای حضور در مناسبت ها و مراسم های مذهبی همچون مراسم معنوی سال تحویل در اماکن مذهبی ، دعای عرفه، لیالی قدر، اعتکاف و … است.

???? اما با این حال نباید از توطئه های دشمن در زمینه به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان کشور غافل شد چرا که آن ها برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی در وهله اول به دنبال تضعیف اعتقادات و باورهای مردم به خصوص نسل جوان هستند و ما اتفاقاً باید با تلاش به منظور گرایش دار کردن هر چه بیشتر جوانان به مساجد ، در جهت خنثی کردن توطئه ها و ترفندهای شوم آن ها برآییم.

????لزوم اتخاذ شیوه های نوین و جذاب
مسئولان و متولیان مساجد از هیئت امنا گرفته تا خود امام جماعت در این خصوص نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی با بیان این نکته که اساساً عامل اصلی گرایش مردم به دین اسلام و حمایت از شخص رسول اکرم(ص) ، اخلاق حسنه این بزرگوار بوده است، گفت: ما هم اگر امروز می خواهیم با مسجدی کردن نسل جوان، آنان را در برابر تهاجم فرهنگی و ضداخلاقی دشمن تا حدی بیمه کنیم باید با اخلاق خوب و شخصیت دادن به نسل جدید آن ها را به سمت مسجد بکشانیم و بعد با برنامه های پرمحتوا و ارزشمند ، زمینه فعالیت های موثر و مفید فرهنگی و اجتماعی را برایشان فراهم نماییم.

جوانان را در برنامه های مسجد مشارکت دهیم

آیت الله فقیهی همچنین تصریح کرد: باید با جوان ها احترام آمیز برخورد داشت تا شخصیت آن ها محترم شمرده شده و به خصوص با دادن مسئولیت به آن ها در اداره مساجد در زمینه های فرهنگی و ورزشی و نیز برپایی مجالس و محافل عزا و شادی اهل بیت(ع) ، کاری کرد که بیشتر در مسجد حاضر شده و به فعالیت بپردازند.

وی افزود: در واقع جوانان باید خود را صاحب مسجد بدانند و بفهمند که کاری که انجام می دهند، بسیار موثر و مورد اقبال است.

????ارتباط با مسجد؛ عامل مهم تربیتی و فرهنگی

این استاد حوزه با بیان این که ارتباط عمیق نسل جدید با مساجد، یکی از بهترین ابزارهای تربیتی است، به نقش مهم امام جماعت در این باره اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه امام جماعت با عموم مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان و نیز تدوین و اجرای برنامه های جذاب و پرمحتوا بسیار می تواند راهگشا باشد ، کما این که امور فرهنگی و تبلیغی به ویژه در فصل اوقات فراغت تابستانی ، همچنین برنامه تفسیر و قرائت قرآن ، استخر و برنامه های تفریحی ، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و فرهنگی برای بچه های مسجدی می تواند عامل جاذبه مهمی باشد.

پرهیز جدی از رویکردهای خطی و جناحی

????وی همچنین اظهار داشت: نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که امام جماعت مسجد نباید جناحی عمل کند و از نظر سیاسی در یک جناح خاصی باشد؛ بلکه او در عین این که مدافع انقلاب و نظام اسلامی و حامی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و قانون اساسی است باید بیش و پیش از هر چیز بر روی دیانت مردم و تقویت بنیه های اعتقادی آن ها تاکید کند.
▪️ حوزه نیوز
@mohsenfaghihi

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *