مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام


مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

,

 

☑️گزارش خبرگزاری حوزه از برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
۱۷ نفر از شاگردان امام عسکری(ع) قمّی هستند
حوزه/ در روایتی امام حسن عسکری(ع) فرمودند« هر کسی دردنیا محب اهل بیت(ع) باشد در روز قیامت با معصومین(ع) محشور خواهد شد».

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) که در منزل آیت الله فقیهی از اعضای جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با اشاره به شاگردان آن حضرت گفت: در تاریخ و بنابر قول شیخ طوسی ۱۰۳ صحابی و شاگرد برای آن حضرت نقل شده که از این میان ۱۷ نفر از اهل قم هستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: یکی از این شاگردان ابوهاشم جعفری است، این فرد سیاسی، مدافع آل الله و از جمله افرادی است که ۴امام یعنی امام رضا(ع) تا امام حسن عسکری(ع) را درک کرده است و به دلیل دفاع از ولایت چند بار به زندان افتاده است.

وی عنوان کرد: دراحوالات ابو هاشم نقل شده که ابو هاشم خدمت امام عسکری(ع) رسیده و امام فرمود« ای ابوهاشم « وقتی خدا ولایت را به مردم عنایت کرده مردم چند دسته شدند، بعضی با عدم پیروی به امام خود ظلم کردند، بعضی ها معتقد به امام(ع) هستند و بعضی هم برگزیده خدا شدند».

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: بعد امام فرمود« ای ابو هاشم خدا راحمد کن، که به ریسمان ما اهل بیت(ع) چنگ می زنی و روز قیامت دوستداران و محبین ما اهل بیت(ع) با ما معصومین(ع) مشهور خواهند شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالیه افزود: در روایت دیگر از امام حسن عسکری(ع) نقل شده که بهشت ۸ درب دارد و در یکی از بابها، آمران به معروف و خیرین وارد می شوند، البته منظور از آمران کسانی هستند که این امر به معروف وخیرشان ادامه داشته باشد و کسی که در دنیا اهل این عمل خیر باشد در روز قیامت هم اهل همین عمل خواهد بود.

وی بابیان اینکه یکی از نقش امام حسن عسکری(ع) حفظ شیعه بود، گفت: در دوران ایشان انواع تفکرات واقفیه و… بود و این امام(ع) درمقابل همه این تفکرات ضد اسلامی و شیعی ایستاد و با استدلال منطقی با همه مبارزه کرد و عقائد باطل آنها را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بین محب زبانی واقعی اهل بیت(ع) فرق است،افزود: هر کسی نمی تواند محب واقعی اهل بیت(ع) باشد، چون محب واقعی وشیعه اهل دزدی، خیانت و… نیست و قلب او سلیم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *