آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر: برخی گناهان جز در عرفات بخشیده نمی‌شوند/ عرفه را با تفکر بخوانید.


آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر: برخی گناهان جز در عرفات بخشیده نمی‌شوند/ عرفه را با تفکر بخوانید.

,

⭕️ آیت الله فقیهی در گفتگو با مهر: برخی گناهان جز در عرفات بخشیده نمی‌شوند/ عرفه را با تفکر بخوانید

🔹آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت روز عرفه و دعای عرفه گفت: دعای عرفه دارای مضامین بسیار ارزشمند و دلنشین است که هر فراز آن را باید با تامل و تفکر خواند.

🔹آیت الله محسن فقیهی ضمن اشاره به نهم ذی الحجه روز عرفه و روز دعا تاکید کرد: همه مسلمانان باید این روز را قدر بدانند و به دعا و نیایش به درگاه الهی مشغول باشند و از لحظه لحظه این روز بزرگ نهایت استفاده را داشته باشند چرا که در این روز عظیم درهای رحمت و بخشش خداوند به روی همه بندگان گشوده خواهد شد. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود.

🔹ایشان افزود: دعای عرفه امام حسین (ع) از مهمترین اعمال این روز به شمار می رود. دعای عرفه دارای مضامین بسیار ارزشمند و دلنشین است که هر فراز آن را باید با تامل و تفکر خواند.

🔹استاد حوزه علمیه ادامه داد: به زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه بسیار سفارش شده است و در فضیلت زیارت حضرت سید الشهدا در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که «خداوند تبارک و تعالی پیش از اهل «عرفات» برای زائران امام حسین (ع) تجلی نموده و حوایج آنان را برآورده و گناهانشان را می‌آمرزد و در مورد خواسته‌هایشان شفاعت می‌کند، آن‌گاه به سراغ اهل عرفات می‌رود و این عنایات را به آنان می‌کند.»

@mohsenfaghihi

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *